CNAPn
Société: Muséo Games Taille: 14.47 MB Version: 1.1 Type d’appli: Universal (iPhone / iPod Touch / iPad) |
Description
"Le raffinement nuit plus à l'art que le bric-à-brac lui-même."
Valéry Proust Musée, Theodor W. Adorno
Le projet Cnap-n (Cnap puissance n), créé pour et à partir de la collection du Centre National des Arts Plastiques, met en œuvre un générateur d'images invitant le spectateur à naviguer dans des espaces virtuels où il recompose sans cesse des expositions aléatoires à partir de la documentation photographique de la collection.
Cette expérience curatoriale de Pierre Giner, véritable "Musée imaginaire", interroge de manière oulipienne le document d’art, la reproduction, ainsi que le principe mécanique même de constitution d’une collection : les images qu'il génère, les associations et approximations visuelles, évoquant parfois jusqu'au lointain une œuvre véritable
"Sensibility wreaks even more havoc with art that does the hodge-podge of collections."
Valery proust museum, Theodor W. Adorno
Cnap-n (Cnap to the power of n) is a project created for and from the collection of the Centre National des Arts Plastiques. Cnap-n generates images by inviting the museum goers to browse virtual areas where they can ceaselessly reconstitute random exhibitions from the photographic resources of the collection.
Pierre Giner proposes a curatorial experiment, an actual "Dream Museum", which questions in an oulipian way the art material, the reproduction, as well as the mechanical principle of building up a museum collection : the images that it creates, the visual combinations and approximations, calling forth a genuine work of art, sometimes up to the most distant.